Skönt att få sova

Så då var det över. Vi åkte igår natt vid 02:38 till Södertälje Centrum där skulle vår buss gå 02:56 men var försenad, på centratel kom det ett gäng killar fram till oss och började snacka om att de tycker att Idol är skit, vi bara jaha okej. Men ni betämmer inte om vad vi ska göra. Sen kom bussen och vi åkte till gullmars plan och under hela resan dit satt vi och snackade och sjöng, när vi kom fram så gick vi till 7 eleven(stavning?) och Jane köpte en cola sen gick vi mot Hovet och där var det många som redan stod och köa, så vi slog "läger" där. Natta,David och Jane hade stolar med sig och jag och Eve satt på bänken bredvid. Vi kunde inte sova så vi rörde på oss och sånt för att inte frysa så mycket, Jag och Eve hade bestämmt att så fort de öppnade McDonalds kolckan 08:00 skulle vi dra dit och värma oss och gå på toa.
När kolackan vart 07:00 börjar hela kön att röra sig framot och då var det bara att ta alla sina saker och springa efter, många hade tappat eller glömt sina saker, de som var längre fram. Och vissa gick man förbi i kön eftersom de bara stod och packade istället för att röra sig i kön. Vi var bland de tusen första i leden, sen gick tiden och Peter Jhide kommer fram på Idol scenen och snackar och de spelar in oss med en kamra som flyger ovanför oss och sen skulle vi dansa. Men sen när klockan vart 10:00 började alla tröttna och vi skrek att vi måste gå på toa och vi vill komma in. Vi fick till och med vänta på att Laila och en till från juryn skulle komma ut på en "bro" byggd av glas. Men Laila hade fastnat i sminket så det dröjde super länge. Och när kön började röra sig lite smått så trängdes massa människor så vi som var före de som trängdes "byggde" en spärr (vi ställde oss ivägen för de) och sen när det var några styckna före oss då de skulle släppa in så började några skrika där bak till de som trängdes att de skulle gå tillbaka, och typ hela kön skrek också. Innan insläppet började kom Kevin Borg och Johan Palm och uppträde på Idol scenen, det var fyra killar före oss i kön som började skrika Johan Palm vi älskar dig, och vi stod och garva åt deXD haha,vilka nötter 8D
Och den ena killen hade med sig en trasig flöjt som han stod och spelade med och vi hade lust att köra ner den i halsen på den killen, för han tog att falska toner (heter det så?) men sen så kom vi i alla fall in före de till hovet, och vi blev inspelade där inne också för vi ska vara med i september då de släpper ut audition delarna xD höhö... så det var det bästa med att vara med i IdolXD
Den för juryn jag fick sjunga för var dryga mot mig, de typ var inte ens trevliga. När jag skulle börja på refrängen sa de tack för du kom, lycka till hej då. Jag bara aja jag är mycket bättre en er i alla fall och gick.XD
Jag hade fått nummret 35218 och Jane hade fått 35216 och Natta fick 35217.
Men jag kom ändå in till juryn före de eftersom vi blev uppdelade när vi satt utaför och väntade. Det var 3 st till varje jury=P
Menmen skit samma, who cares abuot thatXD
Sen efter drog jag och Eve till BK och käkade frukost/lunch och sen åkte vi hem, vi somnade på tåget och sen när vi kom hem somnade vi i sängen till 22:00 och sen började Prins skälla, så jag la honom i sängen och gick sen och la mig i min säng i mitt rum och sov fram till 10 idag morse.

Eve på bussen upp till Hovet

Jane på bussen upp till Hovet

Natta och David på bussen upp till Hovet

David och Natta i kön

Jane sitter och fryser i kön

Natta och David skulle smaka på läkerol som man fick gratis när vi ståd och väntade på insläppet

Jane hittade något att titta på

Kön bakom oss, den var dubbel. För de hade andrat staketerna

Kön framför oss

En kille stod och dansade, han försökte breaka men det gick inte alls braXD

Man fick en påse med massa olika Läkerol i uppehålls rummet=P


Nu är det mat och sen är det läxor att göra ses

Puss på er<33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0