Diskutera...

Fick sån lust att diskutera, men har ingen att göra det med någon som vill??

Tänkte snacka om vad jag tycker om systembolaget.

Jo, nu är det så att systemet också har åldersgräns men den är då på 20år =(  Men visst bra med åldergräns på sprit, men hur många "mindreåriga" har egentligen inte redan druckit det mesta som finns på systemet??:O
Och nu är det så att man inte vill att barn under 18 år ska dricka, för det kan ge dålig inflytande då. Men den kan ju dra ner det till 18år som allt annat är, eller har jag fel?
Med tanken på att de som är under 20år ber andra att köpa ut och sånt, så är det oftast inte så att det är första gången de dricker sprit från systemet. Detta har inget med att göra att jag är desperat efter sprit och skit, utan det är ju sant. Jag kan lungt vänta tills jag blir 20år och får handla på systemet,det går ju alltid att handla vanlig öl på affärer och sånt. Visst man kanske inte blir lika full men det gör inte mig nåt för jag dricker för att det är gott och inte för att bli lollig/full! Jag kan ju liksom roa mig utan sprit det funkar jätte bra=D Men ibland vill man ju dricka nått glass när man firar något... eller?

Någon som tycker att jag har fel??
Kommentera gärna vad du tycker =)

Nu ska jag umgås med min älskade Ewiis<3

puss och god natt<333

Kommentarer
Postat av: Settis

Nu är det så här att man ha en åldergräns på 20 år just för att man anser att som 18 åring så har du ingen kontroll på hur mycket man dricker. Man kan då alltså köpa hur mycket som helst och bli hur full som helst, vilket är en fara för allmänheten. Man har 18 år på t.ex. affärer och pubar just för att man inte kan köpa hur mycket som helst där utan man kan bara köpa en begränsad mängd och säljaren har alltid rätt att säga nej enligt konsumentköplagen ifall man anser att man kan bli en fara för allmänheten. Så man har 20 år för att skydda dem andra invånarna och för att skydda sig användarna. Man anser också att om man är 18 år så är man mer benägen att köpa för att sedan langa till minderåriga. Så dem gör helt rätt som säger att det är 18. Samt att när man är 18 så får man börja köra bil och får man då också köpa på systemet så då kommer det bli mycket fylle körningar, vilket kan riskera ditt liv samt andras liv. Det har jag att säga!

2008-10-22 @ 22:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0